Metody stosowane przy kolportażu ulotek reklamowych

adresowy kolportaż ulotek reklamowychKolportaż materiałów reklamowych jest po dziś dzień jedną z lepszych form prowadzenia kampanii reklamowych zarówno w przypadku ofert specjalnych jak i promowania zupełnie nowych produktów i usług na rynku. Z dużym powodzeniem z tego rodzaju działań marketingowych korzystają zarówno największe przedsiębiorstwa jak i małe firmy. Można więc powiedzieć, iż jedyną przeszkodą w prowadzeniu tego rodzaju akcji reklamowych będzie zasobność portfela przedsiębiorcy, bowiem przygotowanie tego rodzaju kampanii reklamowych to jednak stosunkowo spory koszt, którego niestety nie da się uniknąć.

Adresowy kolportaż ulotek

Pierwszą omawianą dziś formą będzie kolportaż adresowy, czyli dostarczanie materiałów reklamowych do osób, których dane teleadresowe posiadamy i mamy pełne prawo do ich wykorzystywania właśnie w celu dostarczania im materiałów reklamowych. Dane bardzo często będą tutaj pozyskiwane poprzez internet, gdzie użytkownik dobrowolnie podaje je na naszych stronach, i potwierdza, że wyraża zgodę na otrzymywanie materiałów reklamowych. Tak zebrane dane adresowe, będą w przypadku tego typu kampanii bardzo pomocne. Trzeba tutaj powiedzieć sobie także iż kolportaż adresowy ulotek reklamowych przeznaczony jest raczej do promowania produktów i usług o dość wąskim gronie odbiorców, bowiem tutaj z naszej własnej bazy danych możemy wytypować osoby które będą potencjalnie zainteresowane przekazem reklamowym, co rzecz jasna przyczynia się do podniesienia skuteczności kampanii.

Bezadresowy kolportaż ulotek

Jest to druga forma kolportażu ulotek, polegająca przede wszystkim na dostarczaniu ulotek każdemu komu tylko się da. Oczywiście tutaj także obowiązuje zasada domniemania zainteresowania klienta danym produktem bądź usługą, na przykład na podstawie terenu zamieszkania. Sprawdza się to na przykład w przypadku promocyjnych ofert hipermarketów, które przecież w swoim interesie mają dostarczanie swoich ofert do jak największej liczby osób zamieszkujących najbliższą okolicę, aby przekonać ich do wizyty i zakupów. W tym przypadku ulotki i broszury reklamowe dostarczane są do klienta do domu, lub tez wręczane na ulicy, bez względu na jakiekolwiek inne kwestie poza faktem iż dana osoba ma możliwość pozyskania danego produktu, czy też zainteresowania się ofertą.

Tytułem zakończenia

Możemy więc tutaj powiedzieć, iż kolportaż ulotek zarówno w swojej adresowej jak i bezadresowej formie, to bardzo skuteczna metoda promocji produktów oraz usług, a co za tym idzie, warto ją wykorzystać w swoich działaniach, oczywiście w przypadku kiedy będzie to możliwe i co ważniejsze, będzie mogło odnieść jakikolwiek, wymierny skutek marketingowy. Trzeba będzie tylko odpowiednio zaplanować całą kampanię i wykorzystać potencjał treści reklamowej, a z całą pewnością uda nam się osiągnąć spory sukces na tym polu.