Plan marketingowy drogą do sukcesu

marketing

Każdy przedsiębiorca spotkał się z pojęciem marketingu. Co więcej, planując biznes od od planu marketingowego powinien zacząć. Dzisiejszy skuteczny marketing to nie tylko stałe badanie potrzeb ewentualnego klienta i dobrana do nich reklama. To również, a może przede wszystkim, odpowiednie podejście do swojego przedsięwzięcia.

Bez strategii marketingowej nie ma sensu zaczynać. To podstawa każdego nawet najmniejszego biznesu. Na samym początku należy określić cel naszego działania, odbiorców, czas jaki jest nam potrzebny by nasz cel zrealizować oraz narzędzia niezbędne do działania. W tym miejscu bardzo przydatne są wszelkiego rodzaju dane i analizy. Możemy je czerpać z internetu, jak i wszelkiego rodzaju innych narzędzi. Kolejną ważną sprawą jest rozeznanie rynku, a co najważniejsze poznanie konkurencji, z którą przyjdzie nam rywalizować o klienta. Aby jak najlepiej „poznać teren” nie wystarczy odwiedzić stronę „rywala”. Należy przede wszystkim zaczerpnąć wiedzy od samego klienta: rozmawiać, czytać opinie na różnego rodzaju forach i pod ich kątem planować reklamę swojego biznesu.

„Kiedy już odpowiednio zaplanujemy strategię, możemy przystąpić do dzieła! Może się wydawać, że reklama w dzisiejszych czasach jest droga i nieskuteczna. Ona taka wcale być nie musi!” – zdradza nam ekspert z agencji reklamowej Funktional. W dobie social mediów nie potrzeba już ogromnych bilbordów, czy reklamy audiowizualnej w telewizji, by promować markę. Wystarczy dobry pomysł, kilka minut i profesjonalne konto na Facebooku, Twitterze, czy innym portalu społecznościowym. To właśnie tam drzemie ogromny potencjał marketingowy, a nie ma nic lepszego dla biznesu, jak „zasięg wirusowy”.

Kiedy już jesteśmy rozpoznawalni, a nasz biznes stał się dochodowy, ważne jest utrzymanie klienta oraz pozyskiwanie nowego. Tutaj także z pomocą przyjdzie nam internet. Zawsze jednak pamiętać należy, że najlepszy biznes zaczyna się i kończy w głowie.