Otwieramy własny sklep ogrodniczy.

Prowadzenie własnego sklepu ogrodniczego to stosunkowo poważne wyzwanie, przede wszystkim pod kątem wiedzy z ogrodnictwa, ale także pod względami logistyki i ogólnie pojętego prowadzenia przedsiębiorstwa. Tutaj przecież mamy do czynienia z dość sporym poziomem konkurencji w praktycznie każdym mieście, a co za tym idzie, trzeba będzie przygotować dobrą ofertę i dobrze ją wypromować, aby zapewnić sobie utrzymanie na rynku i stały rozwój działalności. Zobaczmy wobec tego, na które kwestie powinniśmy zwrócić szczególną uwagę w tym przypadku, aby nasz sklep ogrodniczy zapewniał nam bezpieczeństwo finansowe i pozwalał spokojnie myśleć o przyszłości.

Dogodna lokalizacja sklepu.

Kwestia lokalizacji sklepu to bardzo ważny temat, któremu warto poświęcić dłuższą chwilę. O ile w przypadku klientów indywidualnych, detalicznych, lokalizacja w pobliżu centrum miasta będzie bardzo dobra, to już w przypadku klientów hurtowych może ona stanowić poważniejszy problem. Szczególnie jeśli mamy zamiar stworzyć ofertę z szerokim asortymentem. Nie ograniczać się jedynie do nasion i sadzonek, ale zaoferować także nawozy, narzędzia ogrodnicze i wiele innych elementów, które w zwykłym sklepiku raczej się nie pomieszczą. Musimy stworzyć tutaj sklep ogrodniczy, w którym każdy znajdzie wszystko czego potrzebuje, czyli oferta powinna uwzględniać potrzeby wszystkich, nie tylko prywatnych właścicieli przydomowych ogrodów, ale także większych plantatorów. Musimy także zapewnić sobie dość pojemne miejsce na magazynowanie wszystkich nawozów, narzędzi i innych elementów, aby zawsze mieć pod ręką wystarczającą ilość towaru, do zadowolenia każdego z klientów. Jednym słowem warto tutaj zainwestować w większą halę na obrzeżach miasta, która pomieści zarówno sklep detaliczny jak i spory magazyn. Warto także pomyśleć nad jej skomunikowaniem z najbardziej ruchliwymi ulicami, drogami szybkiego ruchu, a najlepiej z autostradą. W takim przypadku z biegiem czasu nasz sklep przekształcimy w profesjonalne centrum ogrodnicze, a to już będzie zupełnie inny wymiar działalności gospodarczej.

Asortyment i jego dobór.

Jak już wspomnieliśmy powinniśmy zadbać o to, aby dystrybuować bardzo szeroki asortyment. To prawda, że trawa Agrecol jest bardzo dobra i nadaje się praktycznie do każdego zastosowania, niemniej jednak tutaj musimy zadbać o to, aby dysponować wieloma różnorodnymi mieszankami trawy, aby każdego klienta zadowolić. Warto także pomyśleć o kwestii zatrudnienia, głównie pod kątem wiedzy ogrodniczej. Chodzi nam tutaj o to, aby pracownicy byli na tyle doświadczeni w zakresie ogrodnictwa, aby posiadali taką wiedzę, żeby każdemu klientowi mogli doradzić w każdej sytuacji. Po prostu klient zawsze musi wyjść od nas zadowolony z obsługi i zakupu. Najlepiej jeśli jeszcze wyjdzie pod wrażeniem wiedzy i doświadczenia obsługujących go w sklepie sprzedawców. W takich przypadkach możliwe będzie stworzenie solidnego sklepu który dość szybko ugruntuje swoją pozycję na rynku.