Copywriting bez tajemnic

Copywriter to osoba która pisze dla stron internetowych, ale również kreuje teksty do spotów telewizyjnych itp.  Do jego obowiązków należy m.in. przygotowanie hasła reklamowego i scenariusza. Ma ona zachęcać do kupna danego produktu lub usługi. Początkujący poszukują idealnego sposobu na pozyskanie klienta.  Zawodowcy wychodząc im na przeciw chętnie udzielają rad, jak skutecznie przyciągnąć do siebie konsumentów.

Po pierwsze należy skupić się na jednej korzyści, która jest najatrakcyjniejsza dla klienta. Warto działać zgodnie z zasadą – jedna problem – pragnienie – potrzeba. Ofertę należy wzbogacić o pewne emocje, nie może być to przekaz „suchych faktów” czyli analiz i statystyk. Warto stworzyć klienta – bohatera, który dzięki wykorzystaniu produktu odniósł sukces. Ludzie mimowolnie zaczną utożsamiać się z tą osobą. W dobie globalnej sieci obywatele gonią za „newsami”. Potrzebują czegoś więcej niż tylko hasła oraz nagłówki. Ruchome obrazki także zostały już ściągnięte na dalszy plan. „Przed i po” to jeden z najlepszych sposobów demonstracji naszego produktu. Warto opierać się na opiniach klientów z którymi to zawsze należy pozostawać w kontakcie.

Copywriting pojawia się już na studiach. Można się uczyć pisać i pracować samemu w domu nad swoim lekkim piórem, jednak żadna z tych metod nie jest idealna. Nie dają one przecież takiego samego, pożądanego rezultatu jak praktyka. To praktyka jest kluczem do sukcesu w branży copywritingu. Praktykę tą najłatwiej zdobędziemy w agencjach reklamowych, znanych również jako agencje interaktywne czy agencje SEO.